8 Decembrie 2014 Principii vitale pentru un sait fabulos de hotel sau pensiune

Posted in Marketing

Un studiu realizat de Google în Statele Unite, în 2012, arăta că 96% dintre clienții hotelurilor își documentează pe internet opțiunile de cazare. Mai mult ca sigur că așa stau lucrurile și la noi acum, mai ales datorită fabuloasei răspândiri a telefoanelor inteligente. 

Faptul că toată lumea se documentează pe internet este un lucru grozav pentru hotelurile și pensiunile care au saituri cu aspect atrăgător, conținut tentant și, desigur, design adaptativ (responsive design). În cazul hotelurilor și pensiunilor cu saituri învechite, prost executate și care nu rezonează cu așteptările clienților de astăzi, vestea este foarte, foarte rea.

N-are niciun rost să ne amăgim: majoritatea covârșitoare a potențialilor clienți vor judeca hotelul/pensiunea după impresia pe care saitul le-o lasă. Cu ani în urmă, nu se supăra nimeni dacă un sait te întâmpina cu gif-uri animate idioate, melodii stranii care nu puteau fi oprite, capuri de unicorni roz sau alte artificii care te amețeau de cap. Astăzi, epoca acestor capodopere a apus, iar clienții, majoritatea internauți pricepuți, sunt mai exigenti ca oricând, aplicând standardele de performanță web cu care s-au obișnuit pe Facebook, Google etc. tuturor saiturilor pe care le accesează. 

Tehnologiile web sunt într-o permanentă schimbare, iar asta obligă saiturile să se adapteze, dacă doresc să rămână în zona de vizibilitate. Noile dispozitive de accesare a web-ului (laptop-uri cu rezolutii tot mai mari, tablete, telefoane smart), modificările introduse constant în algoritmii motoarelor de căutare, precum și ajustările ce survin mereu în paradigmele de design, transformă saiturile vechi, nealiniate la prezent în unelte lipsite de utilitate. 

Pentru a vedea dacă un sait este sau nu blocat în antichitatea internetului trebuie să vedem care sunt cele mai bune practici ale momentului.

HTML 5

Cu ani în urmă, animațiile Flash inserate în saituri erau la fel de apreciate ca pantofii albi de către maneliști ori rujul roz de adolescente. Tehnologia Flash a fost însă asasinată de refuzul lui Steve Jobs de a o include în softul iPhone-ului. Și, astfel, peste noapte, zeci de mii de saituri au devenit inaccesibile pentru o bună parte a telefoanelor mobile. Asta a favorizat dezvoltarea limbajului HTML 5, o tehnologie cu posibilități grafice similare flash-ului, însă mult mai flexibilă. Așadar, cine mai are acum un sait cu Flash-uri prin el, e rămas serios în urmă, iar eficacitatea acestuia e ca a unei greble cu dinții rupți.

Responsive Design

Cele mai multe saituri de hotel/pensiune din prezent nu au, din păcate, saituri care să faciliteze afișarea corespunzătoare a conținutului pe dispozitivele mobile. Nimeni aflat în căutarea unui loc de cazare nu stă să facă pinch-uri pentru a mări imaginea, pentru a vedea un număr de telefon (iar o programare nici nu mai intră în calcul pe un astfel de sait). 

Un sait adaptativ știe ce dispositiv îl accesează și propune o afișare optimizată, de mai mare dragul să faci o rezervare. 

Arhitectura informațională

Tehnologia nu e totul la un sait de calitate. Aici apare distincția uriașă între firmele care știu să implementeze tehnologie de ultimă oră și cele care, pe lângă tehnologia de ultimă oră, au și capacitatea de a înțelege domeniul pentru care este dezvoltat saitul. Saiturile cu adevărat reușite par a se contopi organic cu ceea ce ele prezintă. Asta are legătură, în sens larg, cu arhitectura informațională și designul adoptat, însă ceea ce aduce magia sunt elementele estetice, psihologice etc. Noi, la Epectasys, suntem foarte preocupați de crearea de saituri de excepție, care să se plieze cât mai mult pe tema pe care trebuie să o acopere. Aruncați o privire peste saiturile din portofoliul nostru și faceți-vă o idee.

Revenind la arhitectura unui sait de hotel/pensiune, de asta depinde prima impresie (și cea mai importantă) a unui potențial client. Un sait ca o harababură va enerva vizitatorul și-l va determina să plece mai departe, în vreme ce unul frumos, bine organizat, cu toată informația ce ar putea interesa pusă la dispoziție, poate transforma ușor un vizitator al saitului, într-un client al hotelului/pensiunii.

SEO - Optimizare pentru motoarele de căutare

Oricât de bun ar fi un sait, dacă nu are poziție favorită în haremul Google, nimeni nu îl va găsi. Continuând în paradigmă nupțială, atenție însă la compromisurile prin care se urmărește creșterea poziției în haremul Google. Un sait cu boli venerice va fi exclus urgent din primele pagini, iar odată pătată reputația, cu greu se mai recâștigă ce s-a pierdut. Atenție, așadar, la cei care mai promit astăzi salturi spectaculoase în căutările Google, doar ca să vă intre în portofel. Lucrurile stau astăzi mult mai complicat. 

Strategia de conținut

Pentru a-i prinde cu adevărat pe vizitatori, saitul unui hotel/pensiuni trebuie să aibă un conținut de cea mai bună calitate. Pentru a preveni părăsirea saitului de către vizitatori, nemulțumiți ce ceea ce au găsit, pagina web a unui hotel/pensiuni, trebuie să acorde atenție maximă la: 

  1. Butonul de rezervare: Vizitatorul nu trebuie să caute ca Sherlock Holmes modul de a rezerva o cameră. Butonul de rezervare și disponibilitatea camerelor trebuie să fie poziționate în locuri imposibil de ratat.
  2. Informațiile de contact: Unii potențiali oaspeți ar refera să ceară lămuriri pe email ori să facă o rezervare telefonică. Datele de contact ale hotelului/pensiunii trebuie să fie vizibile și, de asemenea, saitul ar trebui să permită trimiterea de emailuri și apelarea telefonică printr-un simplu clic.
  3. Conținutul descriptiv: Vizitatorii trebuie încântați cu descrieri concise și atractive, așezate inteligent, în puncte cheie ale saitului și, în special, pe prima pagină. Descrierile e bine să nu facă exces de retorică și trebuie să bifeze o serie de informații de interes precum locația, facilități incluse (parcare, wi-fi etc.), atracții din împrejurimi și, desigur, continuând cu acele amănunte care vor face oferta de cazare să sune atractiv pentru vizitatorul saitului.
  4. Fotografiile: Vor fi folosite cele mai bune fotografii cu hotelul/pensiunea și vor fi plasate în poziții istețe, care să contribuie la crearea în mintea vizitatorilor a unei impresii cât mai plăcute.

Fotografiile au prioritate

Astăzi toată lumea face fotografii, însă, tocmai din acest motiv, în saitul unui hotel/pensiuni, nu pot fi folosite orice fel de fotografii. Subiectul, încadrarea, claritatea, rezoluția, cromatica, totul trebuie să fie impecabil, de o calitate maximă. Acolo unde se poate, fotografiile trebuie să încânte, să fie o tentație în sine. 

Pentru că o imagine bună face cât 1000 de cuvinte, e musai ca saitul unui hotel/pensiuni să fie mobilat cu imagini cu sugestivitate maximă, care să prezinte: recepția, camere, holuri, restaurantul, elementele de decor interior și exterior, evenimente găzduite etc. Acestea vor contribui din plin la familiarizarea vizitatorului saitului cu locația și, de aici până la a deveni client, nu mai este mare distanță.

Detalii despre camere

Cu cât sunt oferite mai multe informații despre camere, cu atât va fi cineva mai încrezător să facă o rezervare. Din acest motiv, e recomandabil să fie incluse toate informațiile care ar putea interesa un potențial client: preț, dimensiunea camerei, tipuri de paturi, toaleta, panorama de la ferestre și alte eventuale facilități. E indicat ca fiecare cameră (ori tip de cameră) să aibă o pagină specială, în care clientul că înțeleagă exact de anume urmează să rezerve.

Localizarea hotelului/pensiunii

Menționarea unui hotel/pensiuni pe harta Google este vitală, pentru simplul motiv că mulți clienți caută în acest mod un loc de cazare. De asemenea, o astfel de hartă trebuie amplasată și în sait, ca potențialii clienți să se orienteze vizual, foarte simplu. Lipsa unui astfel de mecanism de localizare pe saitul unui hotel/pensiuni, poate descuraja sau chiar enerva un client, iar lipsa localizării pe harta Google lasă loc concurenței care înțelege mai bine forța acestui instrument.

Mecanismul de rezervare online

Un sait actual de hotel/pensiune trebuie să fie dotat și cu un mecanism efficient de rezervare. Acest mecanism trebuie fie ușor de utilizat pe toate dispozitivele și să ofere o imagine în timp real a camerelor disponibile pentru rezervare. Ce e foarte interesant, e că acest mecanism dă clienților sentimentul că au intrat în legătură cu recepția hotelului/pensiunii, datorită mesajelor pe care sistemul le trimite automat clientului după înregistrarea rezervării. 

Epectasys implementează mecanisme sofisticate de rezervare care pot susține atât întreaga activitate de gestionare a clienților (înregistrați online sau direct la recepție), cât și sistemul de facturare.

Concluzie

Orice hotel sau pensiune trebuie să dispună în prezent de un sait performant. E o investiție necesară, dar care își va dovedi în scurt timp eficiența. Din acest motiv, e recomandabil ca dezvoltarea să fie făcută de profesioniști dovediți, care dețin cunoștințele și experiența necesare servirii loiale a clientului care își dorește un sait ce funcționează optim la toate nivelurile. Epectasys este un astfel de dezvoltator. Dacă aveți în plan un sait adevărat pentru hotelul/pensiunea dumneavoastră, nu ezitați să luați legătura cu noi!

Poți adăuga un comentariu folosind și acest formular