8 Aprilie 2014 Cum devine futilă şi inutilă prezenţa ta pe prima pagină Google

Posted in Marketing

Probabil încă mai primiţi email-uri nesolicitate care vă promit să vă aducă saitul, prin „magia SEO”, pe prima pagină de căutare Google şi, implicit o avalanşă de vizitatori. Nu le daţi nicio importanţă, sunt nişte prostii. 

Până acum câţiva ani, Google era atât de prost încât, într-adevăr, putea fi manipulat într-un mod aşa de grosolan, încât se putea aduce un sait pe prima pagină, forţând algoritmul motorului de căutare. Atunci au înflorit aşa-numitele „agregatoare de conţinut”, iar creativitatea pe internet era ameninţată cu moartea, deoarece originalitatea pierdea în faţa şmecheriilor şi artificiilor tehnice. Acele vremuri au rămas însă în urmă. Mai exact prin 2012.

Dar ne-am propus altceva în titlu

Poziţionarea pe prima pagină Google, în prezent, e rezultatul unei ecuaţii „organice”, mult mai complexe. E aproape o adevărată artă şi, în mod sigur, o ştiinţă! Ca să te mai aşeze astăzi Google în primul rând trebuie să arăţi bine, să vorbeşti bine, să atragi atenţia în mod plăcut, să ai o reputaţie excelentă şi notorietate socială. Sau, altfel spus, să ai câte ceva din „toate cele”: brand clar, design atrăgător, SEO, marketing corect, copywriting. Desigur, Google nu ştie să aprecieze designul unui sait ori ingeniozitatea unui brand, însă se pricepe colosal să citească comportamentele vizitatorilor. Google nu ştie dacă un sait e frumos ori bun, dar ştie dacă vizitatorilor le place sau nu. Astfel, dacă unele pagini ale saitului tău ajung, printr-o întâmplare, pe prima pagină Google, iar motorul „simte” că impresia asupra vizitatorilor nu este tocmai bună, urmează penalizarea, iar şansele de revenire devin, practic, nule.

Şi ce e de făcut?

„Combustibilul” saiturilor prezentului este conţinutul, text sau multimedia. Un conţinut de calitate generează ataşament din partea vizitatorilor şi notorietate prin multiplicarea pe reţelele de socializare. Ce este un conţinut de calitate? Iată ce: informaţie adecvată specificului saitului, digerabilă, comprehensibilă, pe care îţi vine să o distribui pe Facebook. Un text de calitate te impune în faţa vizitatorilor ca o sursă competentă, iar acest lucru va fi răsplătit de fidelitatea vizitatorilor şi de un bine meritat şi durabil loc pe prima pagină Google.

 

Noi oferim clienţilor noştri şi consultanţă de copywriting (text profesional). Îi ajutăm să-şi înţeleagă vizitatorii/clienţii, îi învăţăm ce să le spună şi cum să le spună.

Un proiect în care ne-am implicat în acest fel este paradisverde.ro. Le-am dezvoltat platforma în 2011, iar în februarie 2013 le-am dezvoltat o filosofie de copywriting al cărei rezultat poate fi dedus cu ochiul liber. (Dacă aveţi cea mai mică preocupare în zona acoperită de Paradis verde, sigur aţi dat de el până acum!). 

Poți adăuga un comentariu folosind și acest formular