7 Aprilie 2015 Ce pățesc saiturile non-mobile după 21 aprilie 2015

Posted in Marketing

Update-urile Panda și Penguin, operate în algoritmul de căutare Google în 2011 și 2012, au cutremurat internetul, provocând extincția a mii de saituri de mare trafic (celebrele și bănoasele agregatoare de conținut). Pe 21 aprilie 2015 se anunță un nou „cataclism”, care va conduce la dispariția altor „dinozauri” web, mari, greoi și inadaptați la dinamica internetului.

Despre ce este vorba

Pe scurt, Google a hotărât să penalizeze saiturile care nu dispun de versiuni adaptate pentru navigarea cu dispozitivele mobile. Astfel, la căutările efectuate de pe tablete sau telefoanele mobile, google nu va mai recomanda saituri care au doar versiuni desktop. 

Consecințele vor fi dezastruoase pentru saiturile exclusiv desktop, iar efectele se vor simți imediat, prin scăderi considerabile ale traficului. Ca revers, saiturile mobile vor cunoaște creșteri de trafic considerabile.

Momentul este deosebit de interesant, iar șocul va conduce la o reașezare a ierarhiilor, scoțând în față multe saituri de nișă cu versiuni mobile, care stăteau în umbra unor saituri cu format desktop, dar care, fiind mai vechi și cu conținut mai mult, beneficiau de un ranking superior. Ei bine, lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Vizitatorii vor descoperi cu această ocazie saituri noi, mai ușor de navigat pe mobile și, poate, având și conținut mai interesant. Se crede că semnalele date de vizitatori în căutările mobile vor avea consecințe și pe desktop. Pe de o parte pentru că Google va include în căutările de pe desktop și comportamentul utilizatorilor din mobile, iar pe de alta pentru că mulți vizitatori se vor reorienta prin căutări directe către noile saituri, descoperite datorită noului comportament al motorului Google.

Soluția mai bună: versiune mobile ori responsive-design?

Dacă ne întrebați pe noi, avem răspunsul de multă vreme: clar, responsive design! De fapt, noi ne putem lăuda cu unul dintre primele saituri „heavy content”, dezvoltate în paradigmă responsive, din România. Este vorba de Ziarul Lumina, la care am început lucrul în vara anului 2012 și l-am lansat în ianuarie 2013. E de înțeles că suntem foarte încântați că am intuit bine tendițele pe care le va urma web-ul, într-un moment în care aplicațiile native și versiunile mobile încă erau considerate opțiuni mai bune decât designul adaptativ (responsive design).

Din 2012, toate saiturile dezvoltate de noi au fost responsive design.

Cum se verifică dacă un sait va fi penalizat de noul algoritm

Foarte simplu. Cautați pe orice dispozitiv mobil numele saitului care vă interesează (nu adresa url, ci doar numele). Dacă răspunsul este însoțit de specificația „Mobile friendly”, înseamnă că noul algoritm va favoriza respectivul sait. Dacă nu apare, e semn rău.

Ce se mai poate face

Saiturile care dispun doar de versiuni desktop vor fi împinse de noul algoritm la margine, iar centrul va fi ocupat de platformele cu tehnologia adusă la zi. În situația asta, singura opțiune este dezvoltarea urgentă de noi saituri responsive design sau măcar de versiuni mobile pentru saiturile ce vor fi lovite de algoritm. Google susține că noul algoritm aduce o indexare în „real time”, ceea ce înseamnă că, teoretic, pozițiile pot fi recuperate după reintrarea „în rânduială”. Noi suntem însă sceptici: pozițiile privilegiate pierdute se recâștigă mult mai greu a doua oară decât prima dată.

Poți adăuga un comentariu folosind și acest formular